Munta plugg

Idag så ägnar jag min tid åt att munta plugga i psykologi. Har muntan nu på eftermiddagen och hoppas och siktar på ett högre betyg än i A-kursen, även om det var ett bra betyg och jag är nöjd. Psykoli kurserna tycker jag har varit bland de roligaste ämnena och jag intresserar mig mycket om människans psyke och beteenden. Efter att ha läst om de olika psykologiska perspektiven så vidgar man sina vyer en hel del. Jag håller inte fast vid något speciellt, utan tycker att alla har något som är vettigt och tycker alla kompletterar varandra bra. Alla människor med psykiska problem har ju fått de utifrån olika orsaker, kanske inte bara en utan flera. Miljö och uppväxten spelar in en stor roll och jag kan känna igen mig på vissa punkter, vilket jag tror alla gör faktiskt. Mycket nyttigt att fördjupa sig i tycker jag.


Kommentarer
Postat av: Catrin

Sv. Ja idioter, respektlöst!



Oj vad spännande! Så då känns det mer nervös till nästa månad då den "riktiga matchen" är?

Jag har länge försökt föreställa mig om hur jag skulle reagera i ringen, med handskarna på och en motståndare som vill puckla på mig. Någonstans vill jag prova.. men samtidigt inte. :)

2010-04-23 @ 22:56:46
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0