Det här med ett CV

Nu ska jag ta tag i det här med att skriva ett himla CV. Men var börjar man? Hur utformar man det? Vad ska jag skriva och hur ska jag disponera det hela? Jag ska skriva ett för att söka sommarjobb i sommar. För det är väl skillnad på att skriva ett CV när man söker ett fast arbete och ett CV när man bara söker ett tillfälligt?

Behöver all hjälp jag kan få, för måste verkligen få till ett nu. Allltid bäst att vara ute i god tid.

Tycker det är bra pinsamt och svårt att skriva ner om mig själv. Vad fan ska jag skriva? Svårt när man inte har en bra självbild av sig själv. Skriva ner de positiva sidorna hos en när man har ett vacklande självförtroende mellan bra- och dåligt. När man är 21 år gammal vill man ju gärna ha lite erfarenheter att komma med. Men vad har jag? Noll. I stort sett. Praktiserat lite under två terminer, men aldrig sommarjobbat. Det beror på att jag haft en enorm social fobi där jag inte har kunnat få mig till att vara bland folk. Bemöta de och fråga. Under min praotid var det ett rent helvete där jag inte vågade prata, inte vågade fråga, utan jag stod bara där så obekväm man kan vara tills någon av personalen sa till mig att göra något. Kunde stå och trampa på samma ställe i mer än en timme tills någon upptäckte att jag inte hade något att göra.

Men med tiden har man mognat. Träningen gör mig alltmer hårdhudad och som är min drog. Nu vet har det mesta av min sociala fobi försvunnit, men fortfarande så har jag lite problem med självkänslan som tar ut sig i sociala sammanhang.

Kommentarer
Postat av: Trees

Ja men då gör du rätt i att göra det :) Åh tack detsamma! Hoppas den spenderas på ett mysigt sätt.

2010-02-14 @ 15:16:15
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Sanna

Det är inte många som har några direkta erfarenheter att komma med när man är 21. Är mest sommarjobb, om man nu har haft såna. Du klarar det här, jag tror på dig! Är det något så bara fråga så kan jag försöka hjälpa dig :) <3

2010-02-15 @ 12:27:51
URL: http://mittsannajag.webblogg.se/
Postat av: Angelica

Nu har jag en nystartad tävling i min blogg, om du är intresserad :D

2010-02-18 @ 14:42:29
URL: http://angeliiicaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0