Var är orken?

Min prestationsförmåga är inte längre på topp. Min självdisciplin inte lika stark som förut. Jag är fruktansvärt skoltrött just nu och orkar verkligen inte ta tag i det sista nu som är kvar. Känner mig bara fast i en gammal fas som har pågått i tre år och vilket jag skulle ha avklarat i december månad. Vill bara ta nästa fas i livet just nu. Göra det jag verkligen vill göra, jobba ett litet tag eventuellt och sedan söka vidare till det jag vill jobba med och som jag är intresserad av.

Blir så trött på att ha hela det här ansvaret helt själv. Vara både lärare och elev. Vara helt själv med det tunga och när orken har nått botten så skjuter jag bara på att göra det jag har satt upp planering för bara för att jag kan. Det skulle ha underlättat en del om jag hade någon där som satte upp en planering åt mig och bestämda veckor där proven ska in så att jag verkligen måste bli klar, att någon är där och pushar mig hela tiden.

Min hjärna vill inte samarbeta. I och med att jag inte orkar så står det helt stilla där uppe. Tomt. Inga idéer på alla dessa uppsatser som gör att jag bara blir rädd och stänger igen böckerna och låter de ligga där utan att jag riktigt tar tag i det istället och låter en tid gå innan jag igen tar upp boken bara för att inse att jag borde ha gjort det förut men det blir bara sämre ju mer tiden går och jag tappar trådarna jag hade och måste börja om.

Vet inte hur jag ska göra. Vet att jag måste bli klar med detta om jag vill komma någonvart. Tar vårterminen nu och verkligen försöker att kämpa mig igenom, kanske inte så jätte noga, då jag låser mig själv för att jag lägger för stor press på mig själv.

Kommentarer
Postat av: Elli :)

Hej. hur mår du då? :)

2010-02-13 @ 09:48:09
URL: http://bellanee.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag tror att du kommer klara det här jättebra gumman! Och du vet att jag alltid finns här ifall du behöver stöd eller hjälp med något. Kan va din coach å pusha dig att ta tag i uppsatser å så om du vill det med ;)

2010-02-13 @ 19:20:18
URL: http://mittsannajag.webblogg.se/
Postat av: Emma

KOMMENTERA PÅ MIN BLOGG OM DU VILL BLI "VECKANS BABE"

LÄS MER OM DET PÅ MIN BLOGG!! KILLE SOM TJEJ SPELAR INGEN ROLL!!!!!!!!!! PUSSHEJ<33

2010-02-13 @ 22:27:03
URL: http://emmakullbratt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0