Påminna mig själv

Ännu en gång måste jag påminna mig själv om en massa olika saker. Förra veckan då jag var sjuk och det hände en massa saker som min hjärna bearbetade så damp jag ner till botten igen. Kände mig trött, orkeslös, irriterad på allt och alla, kunde inte tänka klart, gick omkring i någon slags diffus dimma, förvirrad och rastlös. Jag tappade återigen all orken till att plugga. Tappade orken till att göra något överhuvudtaget, vare sig det var något jag älskar att göra eller hatar.

Men nu när jag kommit igång igen med träningen och tänkt igenom saker och ting så börjar min hjärna och själv att bearbeta det jobbiga och jag påminns om hur jag egentligen borde tänka. Jag måste vara stark, ha ett starkt självförtoende för att kunna orka. Och viktigaste är att jag inte få ta någon skit! Att jag istället försöker fokusera på det positiva i det hela jobbiga så att jag orkar bli klar någon gång. Känns som en evighetskamp, men kanske det är någon slags mening med detta också.

Viktigt är också att ha sina mål. Vi måste alltid ha något betydelsefullt, ett mål som vi hela tiden strävar efter för att vårt liv ska få en mening. Utan något mål så blir man bara förvirrad, ingenting känns riktigt rätt, man presterar inte lika effektivt och bra som man gör när man verkligen ger järnet.

Får drömmar, impulser som påminner mig om hur jag egentligen borde tänka och agera. Även om det är så jädrans jobbigt just nu så är det ändå skönt. Fokusera på det sköna med det hela. Friheten. Jag ska fokusera på min egna frihet, och nu ska jag banne mig uppnå mina mål! Man mår ju bra när man uppnår sina mål, där man känner sig liksom bra! Ens självkänsla höjs då och det är otroligt viktigt att ha flera sådana strävanden i livet så att man hela tiden höjer sin självsbild.

Skriv ner! Jag måste skriva ner för att ha det på papper och kunna se det mer konkret än att ha det flygandes omkring i hjärnan där negativa känslor så lätt diffust påminns om de. Det är just därför jag bloggar också, för att kunna se vad jag känner och tänker.

Men nu måste jag återgå till mitt pluggande. Varje sida jag läser, varje fråga jag besvarar, desto mer kickar får jag av att fortsätta och när jag väl mött målet så höjs min självkänsla ytterligare och jag kan pusta ut och få ny kraft till att ta tag i nästa grej.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Lycka till med allt pluggande! Hoppas du blir färdig snart :) <3

2010-03-24 @ 11:11:03
URL: http://mittsannajag.webblogg.se/
Postat av: Angelica

Du har så rätt så Jennylee! Hoppas det går bra med ditt pluggande :) Kram

2010-03-26 @ 00:58:20
URL: http://icaibloggen.blogg.se/
Postat av: simone

Så tyst.. :(

2010-04-06 @ 17:11:06
URL: http://fattybom.se
Postat av: bitte

Hej har en ny tävling nu på bloggen. Där vinsten består av hårprodukter från Goldwell.



Surfa in här om du vill vara med.

Kram

http://www.lovemercury.se//2010/april/super-tavling.html

2010-04-07 @ 23:09:56
URL: http://www.lovemercury.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0