Vad framtiden har att bjuda på

Vad vill jag jobba med senare? Förr ville jag satsa på polisyrket. Sen var jag inne litegrann på resturangbranschen. Kanske starta något eget. Men inget av de där var riktigt vad jag verkligen ville, förutom polisyrket. Men så var jag på en Yoga testa-på-kurs i januari månad och då bara kom det och det kändes helt rätt. Jag vill hålla på med någon form av hälso/kost/träning jobb. Tycker det är väldigt intressant med hur mat och kost i samband med träning fungerar. Vad som är bra. Hur proteiner bygger upp, hur vi får energi iform av bra och rätt kolhydrater med mera. Älskar nyttiga och bra recept på mat och bakverk.

Men det är just exakt inom det jag inte riktigt vet, men det får jag se sen. Antingen jobba i någon sport butik, helst i någon kampsport, bli personlig tränare eller också någon form av dietist rådgivare.

Jag har lärt mig att inte längre få ångest, vara rädd för mat eller bakverk efter att ha haft ätstörningar under en tid. Det tar ett bra tag innan man blir helt fri från det och man märker när man är det helt och hållet, att det är först då som man verkligen känner livet i sig! Att slippa dessa ständiga, malande tankar om att man kommer bli fet av en liten ynka bit kyckling med en matsked ris. Det är så skönt!

Viljan är starkast. Vill man så kan man! Allt sitter i hjärnan så det gäller att bearbeta allt därifrån. Försöka fråga sig "varför mår jag såhär?" När man har hittat grunden så får man försöka att finna olika lösningar på det. Kanske inte det första hjälper, men kanske den andra. Ge aldrig upp!

Märkte att jag kom ifrån huvud ämnet nu. Men ska skriva ett inlägg om detta angående anorexia och bantning i ett senare inlägg. Tycker det är viktigt att ta upp och jag vill gärna ge råd till tjejer i liknande situationer.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Du är så stark! Massor av kramar!

2010-03-10 @ 08:19:49
URL: http://icaibloggen.blogg.se/
Postat av: Sanna

Härligt! Du är underbar, kämpa på <3 Kommer alltid finnas här för att stötta dig om du känner att du behöver det.



Sv: Tack, blev ganska nöjd även nu några dagar efter :P haha

2010-03-17 @ 11:59:44
URL: http://mittsannajag.webblogg.se/
Postat av: simone

så vacker du är :)

2010-03-18 @ 14:34:43
URL: http://fattybom.se
Postat av: simone

sv: Tack så hemskt mycket Jenny! Vad snäll du är :)

2010-03-21 @ 14:32:47
URL: http://fattybom.se
Postat av: emma.

God morgon! Jag kikar in och hoppas att du får en bra Måndag. Kram Emma

2010-03-22 @ 09:16:48
URL: http://emmalindbloms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0