10 maj

Kände för att blogga lite, så tänkte skriva ett inlägg. Lite måndags tankar såhär på kvällsingen.

Vad fasen vill jag göra i framtiden? Jag vet inte riktigt exakt. Men det som lockar just nu är dietist programmet eller också någon form av kost och tränings utbildning. Tycker det är väldigt intressant det här med kost och vad vi bör äta för att må som bäst, hur all slags föda som vi stoppar i oss påverkar våra kroppar från individ till individ och även i samband med träning.

Polisyrket lockade förut, men jag vet inte riktigt om jag är tillräckligt stark för det - ännu. Man växer ju och blir starkare och mognare ju mer tiden går, och även om jag har haft folk som tvivlat på mig så ska man aldrig någonsin ge upp! Man är inte direkt samma person 10 år senare. Går inte riktigt att jämföra en ung tonåring med en vuxen människa.

Vissa verkar veta direkt vad de vill bli, och det går lätt för de att uppnå sina mål. Men jag tror mycket beror på ens uppväxt, hur stark man är och vad man genomgår. Det är inte alltid så lätt för en som är blyg, inte tror på sig själv och som blivit mer nedtryckt av folk som inte förstår bättre och man orkar inte riktigt att ta tag i skolan och tron till sig själv tappar man. Inte undra på att man kanske inte direkt vet vad man vill göra i sitt liv. Men man får testa sig fram, göra det man mår bra av för stunden, hela tiden så kommer man väl fram till vad man vill göra senare.

Jag antar att allting har sin gång. Att allt sker av en orsak och har en mening. Tiden får helt enkelt utvisa vad som kommer ske.

Kommentarer
Postat av: Danni

Du har ju massa tid på dig, man kommer jobba hela livet. Du kan prova dietist nu och sen kan man alltid byta yrke, kanske utbilda sig till polis när man är runt 30 å känner sig mer redo =)

2010-05-11 @ 10:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0