Ny start!

Det har varit lite si och så den här veckan. Känt mig lite nedstämd och mitt självförtroende har inte varit den bästa direkt. Legat sjuk hela förra veckan vilket resulterade i att ha fått skippat träningen i nästan två veckor. Alla vet vi att man mår bra psykiskt och fysiskt av träning som man tycker är kul. Även om det inte är kul när man sätter igång men det gäller att hitta balansen, komma in i det och hitta sin egna träningsform. Därför var det så skönt men ändå ganska jobbigt i torsdags då jag kom igång med träningen igen. Fyfan vad man tappar ganska mycket. Fick träningsvärk och det brukar jag inte ha. Men nu så känner jag mig piggare igen och på bättre humör och sakta så stärks mitt självförtroende.

Var och tränade idag på förmiddagen på tjejträningen och på tisdag så kör vi igång med cross training! Det är ett väldigt intensiv träning med spring i backen och styrkeövningar efter. Men det är bara bra, jag behöver bli mycket starkare på överkroppen, framför allt armarna. Ska bli skit kul! Jag tänker inte lägga mig, jag ska resa mig. Jag tillåter alldeles för mycket att trycka ner mig själv, vara för självkritisk och sänka mig med negativa tankar. Även om det är lätt att säga att tänka positivt vilket kanske inte är så jävla lätt när man är deprimerad så får man försöka hitta sin vilja och hitta de där positiva sidorna med allt man gör. För det är då man orkar, det är då man kämpar och det är då man lyckas.

Jag är jävligt sugen på att gå min första D-klass match om någon månad. Klubbmatchen ska jag gå på, men ibland näär jag känner mig nere och tappar orken, då litar jag inte på mig själv längre och tänker att "nja, jag kommer nog bara bli utskrattad, misslyckas och känna mig dum efteråt". Men jag måste se det realistiska i det hela. Det finns måååånga som inte vinner på sina första matcher och en D-klass match är inte så blodigt allvarlig heller. Det är ju en erfarenhet och då vet jag hur jag ska kunna bli bättre på nästa gång, vad jag behöver öva upp mig på och så vidare.

Nä, nu fan ska jag rycka upp mig. I alla fall försöka.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ja, det är just det där med att komma igång med träningen som är svårt. När man väl gjort det känns det ju bara skönt :)



Sv: Japp, ska bli riktigt skönt! :)

2010-05-10 @ 12:38:42
URL: http://mittsannajag.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0